Norrlandsyrväder

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Yrvädret - 19 januari 2012 12:51

Ibland tänker jag på vilja jäkla dödarmaskiner våra hundar är ibland och vilken skada vi människor kan tillfoga djur. Fast inte så ofta måste jag erkänna men ibland kryper den där kusliga känslan fram.


Men framför allt tänker jag på människor som med vilje skadar sina djur, torterar dem och låter dem leva sitt liv i en fruktansvärd miljö.


Hudjur och boskapsdjur är de djur som råkar ut mest för tortyr. Bara efter jul såg jag en bild på en shäfer som någon hade tejpat fast en raket i munnen på och avfyrat och en sprängtbort hela munnen och den stackarn överlevde.

Grisar, kor, får och höns som lever packade som sardiner och har sår som ruttnar.


Tänk att det finns människor som hellre äter det köttet än att köpa viltkött. Jag kan förstå att många människor inte har möjligheten att göra det men på något sätt bör ändå människor öppna ögonen och börja förespråka viltkött.


Denna film vart väldigt fail eftersom jag höll mobilen åt fel håll men va fan, titta och njut! Det är så här riktigt mat ser ut!


 

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards