Norrlandsyrväder

Alla inlägg under februari 2011

Av Yrvädret - 28 februari 2011 10:41

Ringer just nu i området mellan Skellefteå och Umeå, underbart att höra de välbekanta dialekterna men gud vad sävliga dem är där uppe. Var jag också så där

långsam och trög när jag flyttade hit? Eller det kanske jag fortfarande?


Jag hittade ett underligt mail på min skräpinkorg


(Den här unika lotten är BARA giltig för den som bor på adressen

petra_pikaso@live.com)

Vi skriver till dig eftersom du måste ange dina kontaktuppgifter
angående utbetalningen av 12 extra månadslöner.

Beloppet är på 20 000 SEK varje månad.

What the hell?
Av Yrvädret - 26 februari 2011 20:22

Jag tycker att det är otroligt töntigt att vakna dagen efter och ha ont i huvudet efter att ha druckigt 2 öl. Det förstörde min dag! Så försöker jag äta ihjäl mina sorger med glass och blåbärssylt.


Efter som min dag gick ganska snabbt åt helvete så fick jag tillbaka min målar lust, jag har inte haft lust att måla på 2 år nu men NU fick jag tillbaka den.


"Alla stora konstnärer är deprimerade."


Den här tavlan ska ändå upp till Norrland, de kan behöva lite

kultur där uppe efter som vi nu mera aldrig kommer

att få vara med i Melodifestivalen igen.


Av Yrvädret - 25 februari 2011 21:28

Jag tyckte så sjukt synd om min kusin som är så där mellan 7-10 (kommer honest to gud inte riktigt ihåg) att han inte tyckte Fejjan vad roligt så jag tänkte att jag skulle munta upp honom.

 


Hhhhysteriskt roligt! Det var nämligen min gamla barndomskompis som heter exakt likadant som min kusin! Som jag inte har väldigt bra kontakt med i dagsläget.

Av Yrvädret - 25 februari 2011 18:47

Fan vad jag ångrar mig att jag letade reda på vågen igår, Åååh!


Hade inte livet varit bättre utan vågar? Jo, det tror jag iaf!

Jag har hela mitt liv vägt under 50, alltid, ever, never ÖVER! Men jag tycker ändå att jag har velat lagt på mig något kilo bara för att se lite mer... hälsosam ut?


Men nu börjar jag fundera ordentligt här! Först när jag vägade mig så stod det att jag vägde 54 kilo, då dog jag nästan om jag ska vara riktigt svin ärlig. Men då visade det sig att vågen var fel inställd, THANK U JESUS CHRIST!

Meeeeen, jag vägade alltså 52 kilo........ what the hell.


Vinterspäck som kommer försvinna till sommaren eller bulle i ugnen?

troligtvis vinterspäck and belive me I like it!

 

Av Yrvädret - 15 februari 2011 15:34

Jag vet att jag uttryckte mig som så att:

"Det är idioti att pynta inför Alla Hjärtans Dag"


När jag skrev det måste jag ha tänkt på dem som pyntar flera dagar i förväg.. Hoppas jag!

För jag blev totalt nuts när jag kom hem från jobbet i går, jag började pynta hela köket och göra mat och efterrätt, U NAME IT, I DONE IT!


Så här såg alltså vårt kök ut igår

 

 

 

Yupp! I fell in löv..  











Av Yrvädret - 10 februari 2011 20:17

Att ha hund måste vara som att ha barn iaf om man har 6st hundar vilket jag/vi har!


De bestämde sig att överge mig idag, 2 av dem! Då kanske ni tänker:

"Jaha, men du har ju ändå 4st kvar så dont give a damn"


Men jag gick ut i kolsvarta skogen och letade efter två kolsvarta hundar och deras spår ledde mig till en vildsvinsåtel, och ni som inte vet vad det är kan jag tala om att det är ett ställde du absolut INTE ska besöka efter som de utfodrar vildsvin där för att sedan skjuta bastarderna!

Och det innebär att det finns vilda grisar där som är beredda på att bita dig i små bitar om du kommer för nära deras bebisar, ja de får bebisar året runt de jävlarna!


Så jag såg en gris som kutade i minst 140 km/h när jag i ett tappert försökt försökte tillkalla MINA bebisar.

Hur som, Triccsie var borta i 2 timmar och jag var ute och letade ungefär lika länge, så iskall och blöt efter som det snöar tar jag mig nu en tallrik skit äcklig köttsoppa.

Av Yrvädret - 8 februari 2011 09:38

Sitter på jobbet och blickar ut över kontorslandskapet som består av ett litet rum på 20 kvadrat och en galen finne (hon är en del av inredningen) och jag pratar just nu med en otrevliga människa eller han pratar med mig, och han älskar verkligen att höra sig SJÄLV prata. Blaa.. bla.. bla.. och nu spårade han ur totalt och sedan la han på luren.


Påtal om älska! Snart alla hjärtansdag. Vi pratade om det imorse och det verkar som alla pyntar sitt hem med organ över allt! Är folk galna? Det är 1 dag, 1 DAG! Lägger man verkligen ner tid på att pynta då? Jag köper chocklad eller något annat töntigt som jag inte lagt ner någon vidare tid på eller bakar en fin tårta som jag lagt ner MASSVIS med tid på.


Men jag funderar faktiskt på att köpa/göra något som jag lagt ner lite tankeverksamhet på, men vad? Tips?


Av Yrvädret - 7 februari 2011 09:20

Jag blir så full i skratt när jag läser tidningen idag om att Stockholmarna kör ett demostrationståg emot vargjakten från Gamlastan till Sergelstorg, 1 kista för varje död varg och sedan läser jag Östersunds posten om att Härjedalen har skrivit på en lista för en vargfri kommun.


Vilka ska vi stödja? Människorna i betongljungeln eller bonnläpparna i Norrland?


Jag funderar allvarligt varje gång jag läser om en Stockholmare som protisterar mot jakten om de överhuvutaget någonsin EVER behövt att oroa sig för att deras hundar, boskap eller någont annat i deras närhet ska bli utsatt för vargangrepp?


Urbotligt löjligt Stockholm!

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards