Norrlandsyrväder

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Yrvädret - 10 januari 2012 12:54

Nu under juldagarna fick vi faktiskt 2 rådjur skjutna för våra pärlor! 2 bockar om jag inte minns fel, den första sköt nämligen vår jaktkamrat så jag kommer inte riktigt ihåg vad det var för slags kön på den.


Jag mötte Tanten med Terriern i dag, shit vad grining hon är. Våra hundar gillar inte andra hundar när de är i "flock" går de en och en är det inga problem för minstingarna att träffa andra men karelarn gillar inga andra hundar förutom dem hon bossar över.


Hur som verkar Tanten med Terriern fått för sig att jag inte har koll på mina hundar när jag är ute och går med allihopa. Hur nu det kommer sig vet jag inte eftersom jag aldrig har tappat kopplet trots att alla 3 har slitit och dragit i dem. Jag tar långa omvägar och väntar alltid till 16.30 innan jag går ut med dem just för att slippa stöta på några andra hundar i detta guds glömda ställe. Jag trivs jätte bra i Järle men jag är trött på alla gamla, torra, sura sörmlänningar som bor här! 


Tanten med Terriern påstod iaf att våran yngsta hanhund skulle ha vart nära att hoppa på hennes lilla fjant när vi korsade dem, MEN eftersom jag (om jag händelsevis möter en hundägare när jag är ute och går) kliver ner i dikter och drar in kopplena så mycket det går och håller i utav bara fan så är det OMÖJLIGT att det någonsin skulle ha hänt. 


Så.. fuck u and have a nice day u old son of a bitch!

 

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards