Norrlandsyrväder

Alla inlägg under juni 2011

Av Yrvädret - 29 juni 2011 17:29

Det finns få riktigt bra badställen här där jag bor, ändå bor jag i bushen. 

I våras hittade jag ett perfekt badställe för mig och hundarna och det låg avsides och det verkade inte som så jätte många burkade använda just det stället.


Så idag tog jag med mig 2 av våra hundar för ett dopp i ån på "Mitt hemliga" badställe. Accina som en av hundarna heter är känd för att vråla och skrika alltså hon skäller inte utan SKRIKER så det låter som om hon håller på att dö. Så det började med att hon började skrika på nå jäkla ungar så deras Pappa kom springades och frågade: "Har hunden blivit på körd."

Nej tyvärr, det är så här den här jävla hunden låter.


Så vi fortsatte efter att jag hade försäkrat Pappan om att hunden inte hade några fysiska skador utan mer psykiska.


När vi började närma oss vårt mål hörde jag att det var människor längre fram och Accina började låta lite, jag sa åt henne att HÅLLA KÄFTEN ungefär 1000grr och när hon väl hade lugnat ner sig så gick jag runt krönet och vad fick jag se, JO! 5st nakna tanter och gubbar som var ungefär så där 100 ÅR!! Så innan jag han fatta vad det var jag sätt såg jag 3 skrynkliga rövar, 2 par bröst som hängde ner till knäna och 1 liten skruttig gubbsnopp!


Och jag tänkte att jag kanske kunde smyga förbi dem så att de inte skulle märka mig men det är då Accina ger ut ett skrik, IIIIIIIAAAAUUU! IIIIIIIIIIIAAAAU!


FAN, HELVETETS, JÄVLA, HUUUUUUUND!


Men de lät sig inte generas utan tyckte att det var helt naturligt att stå naken och visa sina "behag" inför en förskrämd tjej. De bara vinkade glatt och frågade om jag också skulle bada: "Det är ju såååå skööönt i vattnet."







NEJ OCH ÅTER NEJ, perversa gamla människor!


























Accinas alla ansikten




   








Av Yrvädret - 20 juni 2011 10:54

Någon gång när jag har tid ska jag orka fota och måla mer! Men just nu hittar jag verkligen inte ron i kroppen för att kunna sätta mig och ta det lungt.


Bara jag som tycker att sommaren är den stressigaste årstiden?

Av Yrvädret - 17 juni 2011 23:00

Som min käre sambo sa: "Du måste alltid vara in the center of attention!"


Men det är inte meningen!

Så här var det nämligen att vi åkte i väg för att fira att min svägerska tagit studenten och när jag hade roffat åt mig min mat och gick ut på altantrappen för att sätta mig i partytältet och svulla kom en vind som blåste upp min klänning, och eftersom jag höll i tallriken med ena handen och hade mitt vinglas i andra kunde jag inte trycka ner den utan den fick helt enkelt fladdra i vinden och visa min rumpa framför min sambos släktingar!


Ja... jag ville dö.


 

Av Yrvädret - 16 juni 2011 23:00

Jag har ett favoritfoto av mig och min bror när vi var små, jag tror att den är framkalld hemma? Jag antar att jag är kring 1 år och brorsan är 2 och det är påsk. Den har alltid suttit på min vägg och har hängt med i ur och skur, men när ett foto har hängt med ett tag så ger det vissa skavanker så som fläckar, repor och som på mitt foto en REVA mitt i allt ihop men det är då photoshop kommer in och reparerar mina minnen.



FÖRE

 

OCH EFTER...

 

















Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards