Norrlandsyrväder

Alla inlägg under november 2011

Av Yrvädret - 28 november 2011 16:40

Jag är ingen kattmänniska och har nog aldrig varit det. För mig har alltid katter varit opålitliga och självständiga, typ som kaniner eller hamstrar fast små gnagare är det lättare att göra sig av med om det skulle bli jobbigt.


Jag har aldrig förstått grejen med människor som lägger upp 1000 bilder på sin katt TILLS jag själv fick kattungar och bara älskade att ta kort på dem, de är ju så sjukt roliga och påhittiga djur!


En annan filur som jag är helt såld på (än så länge) är nya tillskottet i familjen, Jäger de mighty jägern!

Igår var han helt dum i huvudet och skulle vara över allt där jag var och inte på smått sätt utan gärna i ansiktet eller på min rygg, mina händer och över mitt tangentbord.


                 

        









Av Yrvädret - 23 november 2011 17:07

Nä, det vart inga älgar denna gången! Sedan kan jag inte påstå att jag tyckte jakten i sig var så rolig. Jag tycker att det är roligare när det finns ett ordentligt drev och att ibland få sitta på pass. Men efter jakten och imellan åt under jakten var det ju riktigt roligt!


Men inte ett djur! INTE ETT ENDA JÄKLA DJUR såg vi!


  


 
 
 
 



Av Yrvädret - 18 november 2011 08:33

Bob Marley + hundarna =   


 

Av Yrvädret - 18 november 2011 08:27

"Jag anser vi ska förbjuda hobbyjägare. 100-200 jägare ska heltidsanställas av staten som kronojägare. Alla andra ska bli av med sina vapen. Detta är inte bara en fråga om jakt, det är fråga om att även skydda oss mot Breivik-liknande företeelser."


Finns inga hobbyjägare, de som tar examen är profesionellt utbildade och skjuter med säkra vapen. Hobbyägare existerar inte inom vår kår. Breivik hade ingen examen, han hade licens för vapen att använda vid prickskytte.



 

Av Yrvädret - 17 november 2011 09:51

Peta ger Nintendo skit för att Mario har en tvättbjörnsdräkt på sig en så kallad Tanooki. Tanooki är tvättbjörnshundar som flåslevande för att få deras päls.


Det är hemskt! Fruktansvärt och stackars tvättbjörnshundar!


Men snälla dumma Peta, Det-är-en-dräkt! Det är som att säga att vi inte får klädut oss till tigrar eller elefanter. Det behöver inte ens vara en riktig päls! Den kan vara gjord av fakepäls. JAg tror nog att Mario är så snäll mot djuren att han aldrig skulle ta på sig en riktigt tanooki. Sedan.. en sak till... DET ÄR ETT SPEL FÖR I HELVETE!


När jag såg Marios Tanookidräkt så tänkte jag påengång på en tröja min kompis har nämligen denna:

(klicka här för att komma till artikeln) 



Hemska tröjor! Förbjud dessa också! Men inte för att dem på något sätt skulle antyda att det skulle vara OK att

bära päls utan för att de är förbannat fula!

Lika så bodyn med öron som man sätter på små stackars bebisar så de ser ut som klubbade sälungar,

förbjud dem också! 


PS. Vaddå "nya" Mario? När jag var liten och spelade Nintendo så hade han också den där smaklösa dräkten på sig!



Av Yrvädret - 16 november 2011 18:17

Finns säkert någon stackars människa där ute som undrar...

Kollar in dimman och tittar på när löven faller så där jätte skit tidigt på morgonen.

 

Pumpar upp musklerna genom att bära in ved! HELL YEAH!

 

   Bränner upp fula saker!

        

Kollar in när Jäger antastar Redbull... 

 

Tittar så att inte mina plast pelargoner har vissnat.. 

         Går ut och begrundar huset och passar på att ta ut hundarna en sväng.

 

Glor på Redbull när hon sover. 

 

Sedan sitter jag och spelar spel med mina lotsas vänner i en lotsas värld.



Ja det varierar ju förstås vad jag sysslar med om dagarna men det här är ungefär det jag gör!


















Av Yrvädret - 15 november 2011 12:44

Blev sjukt besviken och lite ledsen när jag såg att de avverkat alls skog på vägen till bussen. Allt ihop!

Jag förstår att det är viktigt för att ny skog ska kunna växa men SERIÖST var de tvugna att ta bort allt? Det ser inte ens ut som samma väg. Som ni ser också så har inte vägen några diken utan vägen är ett dike, skit skumt!

 

Min fina vinter, sommar och höst alé är borta, me so sad!

 

  

  


 

Av Yrvädret - 15 november 2011 12:36

You really love animals, don't you?

- If it gets cold enough..



 

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards