Norrlandsyrväder

Alla inlägg under december 2011

Av Yrvädret - 20 december 2011 12:10

Om man slänger en snöboll till en hund och den missar, kan det hända att den ser all snö som en snöboll..
 

Av Yrvädret - 15 december 2011 08:39

Ibland blir jag brydd hur lite äldre människor vet. Jag som trodde att äldre människor som inte led av någon sjukdom var kloka och visa men njaaaa.


- Vart kommer du från för land lilla vän?

- Ehm.. Sverige.

- Jamen, jag hör ju att du bryter på något språk.

- Det kanske är min norrländska som bryter igenom.

- Jahaaa, jag tyckte du såg rysk ut.

(su föking price!)

- Nejnej, jag har samsikt påbrå så det är säkert därför.

- Och din pojkvän valde dig ändå? Vilken solskens historia! Jag menar inte alls så. Men det måste ju ha blivit en väldigt omställning för dig när du kom ner hit till Sverige och fick uppleva el och tvaparater, hur ställde du dig till det?

- ..............?

- Ja ni bor väl i kåtor och så där.

- Nej alltså vi..... bor i hus?


 



Av Yrvädret - 15 december 2011 08:27

Lucia och helvetet rimmar bra tycker jag Iaf om man ska beskriva året lucia.


Klockan 00.00 på natten till lucia bestämde sig två av våra hundar att livet i huset var skit tråkigt så de sprang iväg på äventyr för att söka nya jaktmarker. Happ!

Trolleri trollerá! GONE!

Så jag fick leta hundar som vägrade komma hem ända fram till klockan 7.30 på lucia morgon då de bestämade helt själv att de skulle komma hem.


Sedan fick jag sova i några timmar eftersom jag skulle börja jobba klockan 18.00 Thank gud! Att jag inte började klockan 15.00


Väl på jobbet så fick jag uppgifter som jag inte gjort tidigare så jag var väldigt osäker men tog iaf tillslut cykeln (eftersom jag jobbar som hemtjänst som cyklar) och när jag swishar över Örebros gator så känner jag hur trögt cykeln går och att den låter jäkulst konstigt.


PUNKA! PLATTPUNKA PÅ BAKHUJLET! Alltså inte sådan där liten punka utan en JÄTTE punka så att gummit låg på själva... navkapseln?


I 4 timmar cyklade jag runt i Örebro och fick skämmas ögonen ur mig för att vänta tillbaka till kontoret och hämta en ny jävla cykel hade ju tagit onödigt mycket tid.


Jag hade satt på mig en tomteluva så det blev ju ännu mer pinsamt på något sätt, men mina brukare den kvällen blev sjukt glada! That was the point.


På vägen hem så var det isgata så jag halkade och slog mig ungefär 10 gånger men det är okej, jag mår bra!


Helvetes lucia från fan!

    

     



Av Yrvädret - 6 december 2011 12:43

Så där ja! Nu har jag julpynat bloggen! Lika bra att göra det när man har en stund över. 


Jag har kollat igenom mina julbilder från tidigare år iaf från och med att jag och Mr K blev tillsammans det går tillbaka till 2008.

Jag blir så glad utav julbilder! För mig betyder julen glädje, alla är snälla och ingen bråkar. Jag älskar julen och jag skulle verkligen vilja ha en egen liten familj. Få se förväntan i barnens ögon och pirriet i magen som gör att de knappt kan sova natten innan julafton.


Jag längtar så mycket efter just det, MEN MEN jag får nöja mig med mina syskon så länge! Men dem börjar ju bli så stor nu mera så de får oftast inga roliga julklappar länge, haha!


   2008 spenderade jag och Robert vår jul uppe på fjället i stugan, lite ängsligt men otroligt mysigt.


2009 kom min Mamma, styvpappa och lillebror och firade jul med oss här hemma, vi hade så mysigt.

2010 begav vi oss till Jämtland till min familj och firade jul där. Nästan alla syskon var samlade!




I år får vi se vad det blir, hur det än blir så kommer det bli mysigt. Det vet jag!





 


Av Yrvädret - 5 december 2011 21:56

Jag har skaffat mig ett eget bakprogram!


 

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards