Norrlandsyrväder

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Yrvädret - 22 september 2011 12:56

Jag håller redan på att letar en Halloween konstym, jag ÄLSKAR halloween! Eller jag älskar att kläd ut mig överhuvutaget och det blir bara färre och färre gånger att jag gör det på vardagarna, för jag har inget att dokumentera min ut klädningen med!


Här tror jag iaf att jag hittat min kostym (or not) om jag inte ska vara

Lara Craft.  

 

Av Yrvädret - 22 september 2011 12:27

Jag läste i ÖP (Östersundsposten) en notis som att ByggMax hade lagt ut en annons som upprörde samerna och innan jag ens hade sätt annonsen blev jag faktiskt lite upprörd. För det är ju precis som Ragnhild Svonni säger att det är inte rätt att använda olika etnicitet för att göra reklam eller göra narr av dem i reklamen.


Men samtidigt tycker jag det är lite löjligt precis som när de vart tvungen att ta ner Nogger reklamen (ni vet den det stod Nogger + Lakrits = sant) för att folk tyckte att det såg ut som det stod neger. Jag säger bara, sluta för fan!


Igår fick vi hem ViiVilla och där fick jag faktiskt se hur denna Same reklam såg ut..

 

Vad vore världen utan hämnd? En väldig tråkig plats..

   

  

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards