Norrlandsyrväder

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Yrvädret - 2 mars 2011 21:05

Det finns en tant här på byn som jag inte vet vad hon heter, jag vet däremot vad hennes hund heter. Hon är väl där runt 70-75 år och bor i något som ser ut som ett dockhus, vitt med rosa knutar och litet.


Hon är en väldigt pigg tant och sköter sig själv men också andras business, hon vet allt om alla.


Så stötte jag på henne när jag var på väg hem ifrån jobbet och hon började prata om sin granne som är från England och heter Stone, någonting.

Och hon berättade att han och hans fru är sjundedags adventister, så jag frågade henne vad det var för något.


- De från inte använda preventivmedel.. och de får inte äta kött.


Och sedan tog det slut på hennes kunskap om sjundedags adventister.


- Jaha, men dem ser man inte så ofta här på byn, eller jag tror aldrig jag sätt dem.

Då svarar hon.

- Nej de beblandar sig inte med oss vanliga bybor, de håller sig till likasinnade. De är ju vegetarianer så de sitter väl hemma hos dem allihopa och äter grönsaker för det är väl det ända sånna dära vegetarianare gör.


Av Yrvädret - 2 mars 2011 20:41

Min kollega frågade idag om min sambo hade hjälpt mig att göra min utbakade fläta.


- Nej, jag har gjort den helt själv! Han vet ju knappt vad en fläta är.

- Den var så fint gjord så jag kunde inte tro att du gjort den själv.


Så tänkte jag: Shit! Fan vad kul att det ser bra ut! Så jag gick runt och trodde att jag såg rätt fräsh ut i håret och bestämde mig för att kolla hur den såg ut när jag kom hem, efter som jag aldrig kollar hur det ser ut där "bak".


Jag ställde mig frågan:

Var hon ironisk?


Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards