Norrlandsyrväder

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Yrvädret - 5 februari 2011 16:33

Jag är absolut ingen skönhets expert! Men jag har faktiskt blivit mer medveten om vad jag köper, om det är bra för min hud, mina kropp eller mitt hår. Mitt hår är heligt för mig. Jag är väldigt rädd om det efter som jag inte vill att det ska lotsna eller något men det har jag blivit på senare tid som sagt. Nu blonderar jag mitt hår mycket och det innebär att man också bleker bort de naturliga fetterna som finns i håret så efter en massa blonderingar kan håret bli både slitet och fetare än vad det brukar kunna vara.


Mitt tips är att köra med NoPoo modellen i några veckor eller hur länge du nu känner för det, NoPoo innebär att du skiter i Shampoot helt och bara kör balsam som inte innehåller alkohol eller silikon. Jag brukar köra med det ibland och mitt hår blir som silke, eller så lurar jag mig själv.


Hur som! Nu kör jag inte NoPoo utan istället har jag införskaffat sjukt bra balsam i stället.

De är skit dyra men lätt värt det om man vill ha fint hår och flaskorna är ASSTORA! Francies var min älskling ett bra tag men så tog det slut efter några månader så jag tänkte att jag skulle prova Syoss (låter som en könssjukdom) och nu är den min FAVE!

Ett annat Balsam som funkar men som folk kanske kastar ett snett öga på dig om du tar fram i omklädningsrummet på gympan är:

Euro fucking shopper´s balsam! Den luktar faktiskt gott och jag tycker den funkar hyfsat bra ändå, 6 spänn eller vad den kostar MEN deras shampoo provade jag också, om man vill lukta gamal dansbands gubbe så be my guest!

Tidigare månad - Senare månad

Om Jag

Nybliven Morsa och sysslar med det mesta!

Fråga Jag

2 besvarade frågor

Your Voice

Vad för blogg tycker du är mest intressant?
 Människoöden
 Vardagsbestyr
 Mode
 Sport
 Foto
 Sex
 Djur
 Klimathotet
 Resor
 Humor
 Något helt annat!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Snoka Runt

Vad Skrev Jag Igår?

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards